Trdelníky

Ahojky!

Také máte rádi typickou vůni trdelníku Já ji přímo miluji, proto sem vyzkoušela upéct trdelníčky doma a moc nám všem zachutnali a pečeme je často.
Dokonce sem do pečení zapojila přítele, práci jsme si krásně rozdělili a především pekli s láskou.

MINI TRDELNÍKY
Ingredience:
60 ml mléka
70 g změklého másla
70 g změklého sádla
30 g cukru
5 žloutků
2 lžičky rumu
špetka soli
560 g hladké mouky
25 g droždí

Na potření trdelníků
1 vejce
rozpuštěné máslo, troška rumu
skořicový cukr
mleté oříšky

Postup
Vypracujeme kynuté těsto. Po vykynutí ho vyklopíme na vál a ukrajujeme kousíčky, které rozválíme na válečky. Tloušťa válečků je asi jako malíček. Poté namotáváme na kovové trubičky. Nakonec potřeme rozšlehaným vejcem a některé můžeme obalit v mletých oříšcích. Dáváme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme dozlatova, asi 15 minut při 200°C.
Ještě teplé trdelníčky potřeme směsí rozpuštěného másla s rumem a obalíme ve skořicovém cukru.

Doba přípravy
- příprava těsta s kynutím cca hodinu a půl
- namotávání trdelníků cca 30 minut
- pečení cca 15 - 20 minut

Rady, tipy, poznámky
- trdelníčků je asi 40, já motám na menší trubičky
- obalovat můžeme ve skořicovém cukru a nebo jenom v oříších




 Dobrou chuť
- A

9 komentářů:

  1. Ach! Já mám na ně takovou chuť! Měla jsem trdelník jen jednou, ale tu chuť si pamatuji dodnes. Mnohokrát děkuji za recept! Smím se zeptat, odkud jsou ty trubičky nebo kde se dají sehnat? Díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsou to trubičky na kremrole, dají se koupit v domácích potřebách :)

      Vymazat
  2. Tak to je pecka! Skvělý nápad, protože já jsem dlouho přemýšlela, jak si je doma udělat a špekulovala, jak mi přítel bude vyrábět otáčivý systém do trouby a přitom si je můžeme udělat takhle na trubkách na kremrole :) Opravdu ti moc děkuji za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Taky jsem přemýšlela nad tím rotačním trnem. :D

      Vymazat
  3. Tak tenhle recept určitě zkusím. Já i přítel trdelníky milujeme, takže tohle je něco pro nás :D

    OdpovědětVymazat
  4. děkuju za chválu :) já sem z receptu nadšená, trdelníčky vždycky zmizí rychlostí blesku:) nejlepší jsou ještě teplé :) akorat je s nimi větší práce, ale stojí to za to :)

    OdpovědětVymazat
  5. super recept někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojky, dnes sem dělala trdelníčky..... receptík dobrej, těsto sem si dala kynout do pekárny aspoň že tak protože to prdění s tím potom no hrůza :) ale pak zahřeje u srdíčka když to mužíček ocení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsem ráda, že byly dobré :) já jsem je letos ještě nepekla, tak se na ně vrhnu asi další víkend :)

      Vymazat

Děkuji za komentář :)