Lenor: vonné perličky UNstoppables

Protože se vše netočí jenom kolem kosmetiky, bude dnešní článek trošku netradiční. Nebude to totiž ani o lacích na nehty, ale ani o pleťovce či dekorativce. I když trošku to souvisí s příjemnou vůní a ta je v kosmetice rozhodně důležitá. A o čem, že to dnes bude? Podíváme se na vonné perličky od Lenoru, které zná určitě každý, alespoň tedy z reklamy. I já jsem samozřejmě nemohla odolat a vychytávku při praní prádla jsem musela vyzkoušet. Už mám dokonce i spotřebováno, takže se můžete pustit do recenze.



Perličky se před praním přidávají do bubnu pračky společně s pracím prostředkem a aviváží. Spousta lidí si myslí, že perličky nahrazují aviváž, ale tomu tak není. Perličky slouží pouze k provonění oblečení a prosím nezaměňujte je s aviváží. V reklamě je to podané tak, že stačí pouze perličky a je to takové zmatené. Prádlo vyprané v perličkách můžete dát do sušičky, což je také velká výhoda. Výrobce aviváží nedoporučuje prádlo vyprané v aviváži dávat do sušičky. Může totiž ucpat otvory ve filtru textilních vláken, tím zhoršit cirkulaci vzduchu a sušička nemusí pracovat tak, jak má a může se i zničit. Jak to funguje přesně bohužel nevím, protože nejsem odborník přes sušičky a hlavně ji ani nemám. Každopádně pokud chcete mít krásně provoněné oblečení i ze sušičky, perličky jsou skvělou volbou.

Dávkování je zcela na vás. Já osobně dávám necelou půlku víčka a na celou pračku je to akorát. Víc bych asi nedávala, protože by vůně byla až moc intenzivní. Samozřejmě každý máme jiné preference, tak je potřeba dávkování vyzkoušet. Perličky se během praní ve vodě postupně rozpouštějí a uvolňují parfém, který je až 9x silnější, než aviváže ze základní řady Lenor. Parfém pronikne do vláken prádla a dodají mu vůni. 

V drogerii si k perličkám můžete i přivonět. Ve víčku jsou malé otvory, tak stačí stisknout obal a vybrat si vůni, která vás osloví nejvíce. Na výběr jsou tři varianty:
  • Fresh (modré) - mořský charakter s vodní směsí mýdlových prvků, minerálů a lilie doplněný o zelené jiskrné horní tóny oceánu.
  • Bliss (růžové) - exotický koktejl z červeného bobulového ovoce a višní řádně promíchaný s buketem bílých jasmínových květů a pudrových zadních tónů sladké broskve. 
  • Lavish (zlaté) - luxusní jemná vůně, která je ve svém celku krémovou gurmánskou směsí broskvových tónů a vůně červených růží. 
Mně nejvíce přes obal voněla růžová a stejně tak tomu je i na oblečení. Růžová u mě vede. Je to velmi svěží, ale trošku sladší vůně, která mi sedí naprosto skvěle. Modrá je více svěžejší, pro mě symbolizuje klasickou aviváž, jenom o dost intenzivnější. Zlatá varianta je ale také příjemná a opravdu mi připomíná nějaký luxusnější parfém.

Na klasické oblečení nejčastěji používám perličky modré. Na oblečení pro "lepší příležitosti" volím růžovou. Tím mám na mysli třeba nějaké svetříky, nebo pokud víte, že jdete třeba na večeři nebo tak. A zlatou vůní ráda používám na ručníky a úplně ze všeho nejraději na povlečení. Občas také udělám mix (od každé varianty kousek) a také to není špatné. Perličky podle mě rozhodně nejsou na běžné praní, protože to je škoda. Pokud peru oblečení například na doma nebo jenom na vyběhnutí ven, tak je to zbytečné a stačí klasická aviváž. V perličkách také můžete prát funkční oblečení, které se nedoporučuje prát v aviváži.

Co vás zajímá asi nejvíce je, jestli vůbec voní a jak dlouho vůně vydrží? Výrobce uvádí, že vás vůně při uskladnění prádla v šatníku obklopí až na 12 týdnů. To je podle mě absolutní kravina. Ano, perličky opravdu intenzivně voní a dokáží provonět prádlo hodně. Ale všeho s mírou. Jak jsem psala v úvodu, stačí necelá půlka víčka a hned jak otevřete pračku, se na vás vyvalí vůně. Když dávám prádlo na sušák doma, moc hezky provoní celou místnost. Oblečení voní intenzivně pár dní po vyprání, ale týdny? To ani omylem. Ani si to nedokážu představit. Samozřejmě, že když vyperete a uložíte do skříně, tak je znát, že je vypráno a voní příjemně, ale není to nic, co by vás při otevření bouchlo do nosu.

Perličky mají 275 g a cena se pohybuje průměrně kolem 169 Kč, dokonce i za 199 Kč. Přiznám se, že za tuto cenu mi to přijde šíleně drahé a nekoupila bych si je. To bych raději použila více aviváže. Např. mi intenzitou vyhovuje Coccolino nebo i Lenor. Já kupuji ZDE za 139 Kč, což je skvělá cena. Tři balení jsem spotřebovala za necelých 5 měsíců, nepoužívala jsem je ale při každém praní. 

Perličky jako takové určitě doporučit mohu, protože intenzitní vůni prádlu dodávají a působí to příjemně. Je nutné počítat s tím, že perličky praní celkem prodraží, protože když si spočítáte, kolik zaplatíte za prací prostředek, aviváž a ještě za perličky, je to dost. Proto je lepší kupovat tam, kde mají přijatelnou cenu nebo v nějaké slevě. Za plnou cenu je rozhodně nekoupím.


UŽ JSTE PERLIČKY ZKOUŠELI? KTERÉ VÁM VONÍ NEJVÍCE? CO SI O NICH MYSLÍTE? 













22 komentářů:

  1. Super recenze. Akorát se mi hodí, protože taky uvažuji o koupi těchto perliček. Našla jsem včera doma kupon - s nákupem perliček aviváž Lenor zdarma. Asi jedno balení vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já o nich uvažuji od té doby, co jsem poprvé zahlédla reklamu. Odrazuje mě ta cena. Jsou opravdu drahé a v reklamě chtějí abychom používali víc než plné víčko na pračku a to vychází na skoro 20kč za jedno vyprání. Pokud ale říkáš že stačí půlka víčka, vyzkouším :) www.deniktricitky.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. celé víčko mi přijde opravdu hodně, to by bylo moc převoněné :)

      Vymazat
  3. Ja nepouzivam ani avivaz, pradlo pekne voni uz po vyprani praskom :)

    OdpovědětVymazat
  4. Spis by me zajímalo složení, musí to být hrozná chemická s.acka :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. složení lze dohledat, ale do toho vůbec nebudu rejpat, protože se v tom nevyznám a hlavně, bych musela zkoumat každej prd :D

      Vymazat
  5. O perličkách jsem samozřejmě slyšela, ale moc se mi to nelíbí. I u jedné youtuberky jsme slyšela, že má jednu lahvičku na cca 8 použití. Také by mě zajímalo složení :-/

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak záleží na dávkování, já sem s tím byla opatrnější, protože bych oblečení měla zbytečně převoněné :)

      Vymazat
  6. Dakujem za recenziu, aspon viem, ze ich vobec nepotrebujem, pretoze avivaze nakupujem v rakusku a tie tiez prevonaju celu miestnost ked vesiam pradlo. A tiez vona vydrzi par dni. Takze uz viem, ze u mna je to zbytocnost :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dostala jsem šanci s komunitou trnd vyzkoušet vonné perličky lenor Unstoppables. Právě zkouším modré balení a jsem nadšená, bezva mi voní prádlo i celý byt. A každý mě zastavuje a ptá se" v čem peru " , že prádlo voní na dálku :)
    Určitě mám v plánu vyzkoušet růžové i zlaté balení vonných perliček lenor Unstoppables. Můj závěr - káždému vřele doporučuji vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  8. Byla sem skeptická, že prádlo vydrží vonět 12 týdnů. Mám vůni cca 1 měsíc a prádlo opravdu stále ještě voní.
    Pokud sušíte prádlo v bytě, provoní ho opravdu celý.
    Nezanechává žádné stopy na prádle, krásně se rozpustí.
    Nepoužívám ho s aviváží, nechávám si ho např. na ložní prádlo, záclony, bundy, svetry. Nechci, aby se mi vůně tloukly.
    Zkouším modré perličky, které hodně voní po mýdle. V krámě sem očuchávala ty zbývající 2 vůně a myslím si, že příště si koupím to růžové balení, co voní po třešních.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s odstupem času jsem s perličkami moc spokojená a používám je skoro pořád :))

      Vymazat
  9. Dobrý deň, chcem sa informovať či ich môžem použiť aj do sušičky na prevonanie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě ne, k tomu jsou přímo ubrousky do sušičky, např. od Lenoru - https://www.eva.cz/zbozi/DRO31393/ubrousky-lenor-aprilfrisch-25-ks-do-susicky/ :)

      Vymazat
    2. ale samozřejmě oblečení, které je vyprané v perličkách, do sušičky může :)

      Vymazat
    3. Ubrousky do sušičky jsem zkoušela, dva druhy, levnější a dražší a prádlo vůbec nevoní. Teď zkouším perličky, tak uvidíme.

      Vymazat

Děkuji za komentář :)